Webinaari: Hoitoon pääsy ja potilaan oikeudet 2/2:

Aika: 3.9.2025 klo 13:00 - 13:45
Paikka: Intola, Seurapuistikko 6 C 28

Hoitoon pääsy ja potilaan oikeudet 2/2: Oikeus kiireelliseen hoitoon. Kuluttajayhdistys ry:n kaksiosaisen webinaarisarjan toinen osa: kenellä on oikeus kiireelliseen hoitoon? Tarjolla kahvit.

Tiedätkö, milloin sinulla on oikeus saada hoitoa heti – ja missä tilanteissa voit joutua odottamaan? Entä saatko kiireellistä hoitoa muualla kuin omalla paikkakunnallasi?

Kuluttajaliiton uudessa ja toivotussa tietoiskussa saat tiiviin katsauksen siihen, mitä kiireellinen hoito tarkoittaa ja miten lainsäädäntö turvaa kiireellisen hoidon saamisen. Käymme läpi käytännön esimerkkejä kiireelliseen hoitoon pääsyyn liittyvistä tilanteista.

Tule syventämään tietämystäsi oikeuksistasi potilaana!

Saat vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitä kiireellinen hoito tarkoittaa?
  • Mitä lainsäädäntö sanoo kiireellisen hoitoon pääsystä?
  • Miten oikeudet toteutuvat käytännössä, kun hyvinvointialueiden päivystyspalveluihin on tehty muutoksia?
  • Mitä velvollisuuksia ammattihenkilöillä on hoitoon pääsyn oikeuden turvaamiseksi?

Asiantuntijana Kuluttajaliiton sote-asioiden kouluttaja Ida Saarikallio

Webinaari on osa Kuluttajaliiton uutta Hoitoon pääsy ja potilaan oikeudet -sarjaa, jossa perehdymme hoitoon pääsyyn eli hoitotakuuseen potilaan oikeuksien näkökulmasta. Webinaarisarja koostuu kahdesta jaksosta. Osallistu molempiin tai oman aikataulusi mukaan!