Yhdistys

Kurikan Invalidit ry on vireä vuonna 1970 perustettu tuki- ja liikuntaelinvammaisten yhdistys, jonka jäsenmäärä on nykyisin noin 250. Kuulumme niiden 124 paikallisyhdistyksen, kuuden muun valtakunnallisen ja 15 diagnoosipohjaisen yhdistyksen joukkoon, jotka yhdessä muodostavat koko maan kattavan Invalidiliitto ry:n. Lisäksi olemme Suomen Paralympiakomitea ry:n jäsenyhdistys.

Yhdistyksen tarkoitus on:

Yhdistyksen tarkoituksena on edistää fyysisesti vammaisten ihmisten mahdollisuuksia toimia yhteiskunnan tasa-arvoisina ja täysivaltaisina jäseninä ja valvoa heidän oikeuksiaan yhteiskunnassa sekä kehittää heidän mahdollisuuksiaan yhdessäoloon.

Tiedotus

Jäsenille lähetetään alkuvuodesta jäsentiedote, johon on koottu tietoa yhdistyksen järjestämästä toiminnasta, palveluista ja jäseneduista. Yhdistys julkaisee myös jäsenlehteä, joka ilmestyy muutaman kerran vuodessa sähköisenä kotisivuilla ja painettuna lehteä on jaossa Intolassa. Ajankohtaisista asioista tiedotetaan kotisivuillamme, Facebookissa sekä Kurikka-lehdessä, joka on yhdistyksen virallinen tiedotuslehti. Yhdistys voi lähettää viestejä myös Invalidiliiton Kilta-järjestelmän kautta sähköpostilla tai tekstiviestillä. Siksi  yhteystietojen ajantasalla pitäminen on tärkeää. Muutokset voit ilmoittaa Intolan toimistoomme.

Kokoukset

Yhdistyksen hallitus kokoontuu pääsääntöisesti joka kuukauden ensimmäisenä maanantaina lukuunottamatta heinä- ja joulukuuta.

Kevät- ja syyskokouksessa käsitellään sääntöjen määräämät asiat.